About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Tuesday 20 January 2015

Ba. Waw. Ra. Nga = Boring!!

Sampai satu tahap, kau terasa boring! Bosan hidup..

Bosan dengan maksiat yang kau buat, bosan dengan masa yang kau sia-siakan, bosan dengan segala macam perkara dunia yang kau kejar.. 

Dan sampai satu tahap, kau hanya ingin terjun ke tebing, berharap akan dihidupkan semula dengan penuh kesucian, tanpa dosa noda!

 


Tapi... Itu semua takkan berlaku.. Kerana engkau hanyalah hambaNya! 

Allah!! Pertemukan aku dengan orang yang positif!! Cukuplah seorang, supaya aku dapat meminjam aura positifnya itu, dan disalurkan ke segenap sistem saraf di otak ku ini, lalu bertindak balas dengan segala organ-organ dalamanku!! 

Allah!




Keringnya hatiku, seperti keringnya air laut..

Allah, keringkan dosaku, seperti keringnya airlaut dipesisiran pantai, tatkala surutnya ia...




Allah, gembirakan hatiku, seperti tenangnya perasaanku bila berada di tepi pantai..

Allah..Allah..Allah...

Allah, aku bosan, aku sunyi... 

Mungkin..Mungkinlah sebab diri ini dibebani dosa melimpah ruah...

Dosa, walaupun sekecil-kecil dosa, bila dikumpul-kumpul tetap menggelapkan hati...



Allah..kuatkan aku, seperti mana kau menguatkan pohon-pohon yang sentiasa tahan walau musim bertukar ganti...

Allah, tabahkan aku, tabahkan lah diri ini walau pelbagai dugaan Kau uji...

Allah... anugerahkan aku seseorang, pinjamkan aku seseorang yang cukup positif!!! Agar aku bisa menjadi positif kembali...

(I need to fill the void inside my heart...Allah)

From Birm, with Love,
Sufiah





No comments:

Post a Comment