About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Tuesday 18 March 2014

Gangguan??

Dua tiga hari ni terasa amat sedih dan kemurungan berlaku..

Perasaan malas pun makin berganda2..

What I realised was, since I went here, kadang-kadang perasaan malas melampau-lampau berlaku kat diri ni..

Then, yesterday, one of my friend sent me ayat ruqyah..

Actually, sejak last year dah try nak dengar ayat ruqyah ni, tapi mesti rasa mengantuk..

I don't know, is it because of 'the thing' or perasaan saya je? But the truth is bila my friend asked me to listen to the ayat, I reluctant!!

Then, mula lah diri ni sibuk mencari-cari tanda2 gangguan.. and some of it ada pada saya??!!

I asked an advice from family and friends, and most of them cakap, saya kena lawan!!

Yes, kena lawan Op!!

Kena banyakkan membaca Quran (walaupun benda tu selalu menghalang saya nak baca), banyakkan berzikir dan tahajud.

My friend once got this experience, so she told me, instead of jumpa perawat ni, dia tried berubat sendiri..

Caranya: Baca Quran selalu, bangun tahajud selalu (even solat sunat dua rakaat je pun)

Ye, memang agak susah, tapi kita kuat, kena lawan!!

Tak kesah la kalaupun saya malas bukan sebab gangguan, tapi yang penting saya kena kuatkan dan dekatkan diri pada Allah.. Waktu ni, bukannya nak tunggu kita, so bersiap sedia dengan amal ibadah yang ada!!

From Birm, with Love,
Sufiah


No comments:

Post a Comment