About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Tuesday 27 December 2011

Diri yang selalu meminta-minta

Sudah menjadi kebiasaan, bila kita nakkan something, kita akan meminta-minta kalau tak dapat kan?Kadang-kadang malu juga bila asyik meminta-minta sesama manusia ni...dan sebagai ganti, kita mungkin akan beri something or doing something untuk orang tu...betulkan??

Tapi, diri yang selalu meminta-minta ni, sering sahaja lupa...sering lupa yang diri selalu meminta-meminta pada Yang Maha Pencipta...tapi, apa balasan yang aku bagi kepada Kekasih Abadi ku??nothing,...ya Allah!!!betapa diri berasa sungguh kerdil...

nak exam, aku minta...nak masuk matrik/kerja pun, still meminta...even nak jumpa jodoh pun, selalu sangat meminta....tapi, apa yang aku bagi pada Allah...setakat solat 5 waktu je, puasa bulan ramadhan, baca quran...benda2 asas ni, semua orang boleh buat, dan kebanyakan orang buat....

Ya Allah!!malunya aku...diri yang selalu meminta-minta ni sangat malu kepadaMu...ya Allah..sungguh...diri ni, tak layak ke syurga Mu...tapi still lagi meminta-minta....ya Allah!!malunya...malu sungguh bila mengenang diri yang semakin hanyut...

bila Kau tak menduga, diri ini selalu lupa..tapi bila dugaan datang baru lah terkedek-kedek nak meminta...ya Allah!!!sungguh..sungguh malu meminta...tapi hanya padaMu sahaja yang selayaknya untuk aku meminta-minta....

dan sekarang...still lagi meminta....ya Allah, beri aku kekuatan ya Allah....beri aku kesabaran....beri aku ketabahan untuk menjadi insan yang meminta-minta,yang setiap detik dan saat hanya mengingatiMu...yang sentiasa berusaha untuk mengejar syurgaMU....amin.....

No comments:

Post a Comment