About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Wednesday 30 December 2009

azam tahun baru....

tak sampai 2 hari lagi kita akan bertemu dengan tahun baru 2010....

selalunya kedatangan tahun baru ni berserta dengan azam baru...

tapi pelik lah, bila awal muharram xde pulak orang sibuk nak berazam baru...

sepatutnya awal muharram lah kita kena datang dengan azam baru...

azam untuk menambah lagi pahala dalam buku amalan tahunan kita..

sebab tu bila akhir tahun hijrah(di akhir waktu asar) kita perlu baca doa akhir tahun..supaya segala amalan2 kita pd tahun itu diterima Allah...

dan bila masuk waktu maghrib, kita perlu baca doa awal tahun..supaya dipelihara daripada godaan syaitan yang mengarah kita kepada kebatilan dan kemaksiatan...

buku amalan lama ditutup dan bermula lah buku amalan baru yang bersih dibuka...

ok, berbalik pada azam tahun baru, aku pun ade azam baru gak...

time 1 muharram tu aku dah mula menyematkan hati ngan azam baru...

tapi bila datang tahun 2010 ni , aku rasa nak tambah lagi lah azam...possible kan??hehehe...

azam tahun 2009 alhamdulillah semuanya tercapai..dan harap2nya azam tahun 2010 ni akan tercapai lah jugak walaupun xsemua..amin...

ape ye azam aku??hohoho..itu biarlah rahsia....kalau azam pun kita dah 'gebang2' kat orang, bukan nama azam 2....

azam tahun 2009 aku, nak abeskan thesis, nak konvo dengan cemerlang, nak dapat keje n lagi 1 azam yang xperlulah aku sebut kat sini(hohoho) semuanya tercapai walaupun tak 100% menyamai dengan azam aku..(contohnya keje, dah dapat tapi x start2 lagi..huhu..)...alhamdulillah....

so, kita tunggu lah the end of next year..tercapai x azam2 tahun 2010 aku??

k, aku akan berusaha dan berdoa ke arah!!!yeehh!!chaiyok2 op!!!




No comments:

Post a Comment