About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Sunday 24 May 2009

~dibuai mimpi....~

(ni gambar katil saya..mase ni mr teddy. spongebob, mashi maro ade kat kolej..huhuhu...saya memang tido dengan banyak2 bantal or binatang2 ni sebab saya suke memeluk..hohoho...ops..jangan salah sangka, kalau orang tdo ngan saya xde r saya nak peluk pn..juz suke memeluk benda2 y lembut ni...syoknye tdo!!!!dri segi personaliti orang kata kalau tdo dengan banyak2 bantal ni maksudnye org 2 x independent..betul ke???hohoho)


biase lah bila ade kat rumah ni keje sambilan saya memang r tido..hikhikhik...

pas subuh, tdo jap...agak2 dh kul 8 lbh bangun...

pas2 tengah hari kalau xde benda nak wat lagi, tdo lagi..ishk3...

semenjak 2 menjak ni saya dah jarang pulak mimpi2 ni...selalunya saya memang terkenal dikalangan kawan2 rapat dengan mimpi2 ni..saya memang selalu ingat balik pe saje mimpi yang saya alami....

tapi mimpi...betul ke atau pun sekadar mainan tidur??

ntah r, susah nak diterjemahkan dengan akal fikiran..sebab kadang2 mimpi saya memang betul2 terjadi...huhuhu

mimpi yang paling saya xnak ingat ialah mimpikan ular..korang tau ape maksudnya??hohoho...
orang cakap n drp buku tafsir mimpi pun ade tulis kalau mimpi ular maksudnya ada orang akan datang meminang...

kate yan aka xrumate time matrik dulu, kalau mimpi ular 2 bukan r semata2 bermaksud kita yang akan dipinang, boleh jadi keluarga terdekat kita gak macam akak or adek kita....

actually saya pun pernah mengalami mimpi ular ni....

mase 2nd year kalau x silap r...

1st time mimpi, ade 3 ekor ular..ular yang 1st berjaye dibunuh abg ude...ular yang 2nd hampr dibunuh tp ular last berjaya masuk ke rumah n bersenang lenang bawah kusi..hohoho

2nd time mimpi biasa2 je..mimpi ular datang umah gak...

pas2 tup-tup syikin aka my kakak dipinang, n then saya pun cite r kat akak pasal mimpi 2...akak cakap mimpi 2nd 2 tuk saya kot..huhuhu...tp saya dengan tegasnya kate mimpi 2 tuk akak...

n sape sangka...syikin lum nikah lagi dh de org nak meminang akak....hohoho...nampak nye mimpi saya memang betul2 jadi...

tp ape yang menakutkan saya, mimpi ular 2 berulang kembali....sem ni..oooohhhh, tidakkk!!!
harap2nya mimpi 2 x jadi kenyataan buat masa terdekat ni...amin....ye r, kalau diikutkan, sape lagi dalam adek beradek saya yang lum kawen??tgl alem, mamat n saya je r...n malangnya, saya je r pmpn...

k, berbalik kepada mimpi ni...selain mimpi2 simbolik cm2 saya pernah gak beberapa kali mimpi yang memang betul2 jadi directly...

dulu time sek rendah, saya pernah mimpi yang maktok(nenek saya) nak meninggal..n kebetulan time 2 memang maktok tengah sakit...xlame pas2 maktok diijemput Allah..innalillahi wa inna ilaihi rajiun.....

n mase tingkatan 2, saya pernah mimpi abangngah nak kawen...hohoho...mimpi ni pun terjadi gak xlame pas2...

ade gak mimpi yang membuatkan saya terpakse berfikir simboliknya...sebagai contoh, dulu saya ade kawan baik name maisarah..memang baik sangat2 ngan die....pas2 saya pernah mimpi yang maisarah ni meninggal...hanya Allah yang tau bagaimana perasaan saya dalam mimpi 2..sedih sangat2....xlama lepas 2, saya dapat khabar yang mana maisarah terpakse berpindah sek...huhuhu...sedih sungguh...memang ade makna betul mimpi saya 2 kan??huhuhu

n mimpi akhir saya...(bukan yang terakhir, tp mimpi akhir yang jadi kenyataan ye), mimpi ni berlaku mase musim exam yang lepas...saya mimpi sambil menangis2 sebab nak berpisah dengan kawan2 semua....huhuhu..n mimpi 2 betul2 berlaku time kat stong ri 2...sedihnye:(

sebenarnye sepanjang saya belajar kat sek n matrik, lum pernah lagi saya menangis masa hari terakhir ngan kawan2 ni...mane x nye, time sek dulu, abes je last paper, kami semua dah kena halau klua asrama dengan warden...naseb baik rumah saya dekat je..kalau lah saya tinggal kat jb or pontian ke, memang ssh lah nak balik cpt ni....n time matrik pn same...walaupun bukan dihalau,tp saya terpakse balik dlm keadaan yang agk tergesa2...sebabnya sian kat abgngah yang datang dr kuantan nak angkut barang2 saya n ibu n abah lak nak fly p umrah malam 2...so dlm keadaan tergesa2 saya pn terpaksa balik...sampai x sedar yang hp n purse saya tercicir dpn umah fellow...n x semena2 name saya jadi glamer kat blok p1 hari 2..hahahahahaha

so, persoalannya sekarang..mimpi2 ni leh ke dipercayai 100%??ntah r..terpulanglah kepada individu 2..pada saya kalau mimpi yang xnak jadi kenyataan, kite kena berkongsi dengan org...melalui pengalaman2 saya lah...hehehehee...but no one knows right?



Nursufiah Sulaiman...
95, Parit Keroma,
Jalan Temenggong Ahmad,
84 000, Muar,
Johor Darul Takzim...
(saje nak promote alamat umah, senang korg nak anta kad kawen nt kan??)

No comments:

Post a Comment